“Kulhající“ webová prezentace

Na místě působnosti (Výběžku) nezáleží, internet je celosvětové médium. Málo stačí a s dobrou muzikou jste slyšet a vidět.

Jak si firmy, živnostníci, neziskovky nebo obce na Šluknovsku vedou v moderním světě v online prezentaci?

Prošel jsem si významné hráče (weby) a na velké, moderní, online know-how jsem nenarazil. Že by zapadlý kraj musel mít weby bez myšlenky? Nemusí, věřte mi.

Co podnikatel, to hudební kapela s vlastní historií, referencemi a webovou adresou. Weby místních žijí stereotypem, optimalizaci pro mobily neznají, web je pro ně novým řádkem na vizitce. Často si myslí, že web s dobrým nápadem je pro ně zbytečný. Ano, zbytečné jsou weby, které nikdo nevyhledá, nikdo nenavštěvuje, nic podstatného na nich nenajdete a jsou zastaralé. To raději nemít web žádný a aktualizovat jen záznam na firmy.cz

Jak rád bych na internetu našel kontakt a reference na místního klempíře. :(

 

A jak jdou místním eshopy? Už jste si někdy někdo něco objednal na eshopu z Výběžku?

Možná vás to překvapí, ale je tu okolo 100 eshopů a jsou zde i hráči, kteří bojují o přední příčky v celé ČR v oblasti koupelny, krbová kamna, čističky vzduchu nebo cyklistická kola a další. U většiny hraje falešně webdesign a uživatelská přívětivost (UX = user experience). A to v boji s konkurencí (38tis eshopů v ČR) posouvá místní do zapadlých koutů. Chtělo by to nápad a šikovného grafika webdesignu, ne pouze boxy s výrobky.

 

Obecní orchestr (web) aneb boj o posluchače (voliče)

Obecní web musí mít dle zákona každá obec. Většina aktivních občanů na webu chodí a hledá akce, kontakty, formuláře. Turisté zase služby v cestovním ruchu. Jednoznačně je potřeba odlišit, co je informace pro občana a co pro turistu. 9 z 10 obecních webů ve Výběžku informace barevně ani jinak neodlišuje. Dobrým příkladem pro obce je tento kanadský web www.pelham.ca, který hraje všemi barvami. Pro obce doporučuji se inspirovat v zahraničí, pár tipů o obecním webu také na mém blogu.

 

Nejlépe si vedeme na sociálních sítích. Jako jednotlivci sdílíme, píšeme, fotografujeme, organizujeme akce a tím vlastně doháníme, co soukromý a obecní sektor nestíhá.

Zaplať pán Bůh za ty sociální sítě.

Aleš Kubica
IT guru